Cum îți afectează lumina slabă vederea

 

Când te concentrezi pe cuvintele de pe ecranul computerului, mușchii oculari ajută cristalinul să își modifice dimensiunile și să se acomodeze la condițiile externe. Dacă lumina este slabă atunci când lucrezi sau citești, pupila se dilată și mușchiul depune eforturi în plus pentru ca ochiul să se poată acomoda. Acest stres la care este supus ochiul îi poate schimba forma, iar în timp, se vor instala simptomele de miopie. Aceste obiceiuri pot afecta în mod special copiii și adolescenții, deoarece ei se află încă în etapa de dezvoltare.

 

Simptome pe care le poți observa:

  • vedere încețoșată;
  • ochi iritați;
  • oboseală oculară;
  • dureri de cap;
  • ochi uscați.

Afecțiunile oculare care se pot instala în urma expunerii la diferite surse de lumină

În era tehnologiei și a joburilor din fața computerului sau laptopului, ochii sunt predispuși la afecțiuni precum sindromul computer vision. Acesta se referă la problemele vederii cauzate de expunerea repetată la ecrane digitale. Pe lângă lumina slabă, ochii tăi sunt expuși mai multor surse (precum lumina UV sau lumina albastră a ecranelor computerelor, tabletelor și smartphone-urilor) care dăunează pe termen lung.

 

Chiar și atunci când muncești de la birou, există perioade în care lumina din încăpere este prea slabă sau, din cauza concentrării, uiți să folosești sursele principale de lumină. În aceste momente, efortul depus de ochi de intensifică. Când privești în ecranul computerului o perioada îndelungată, ochiul trebuie să focalizeze în mod constant, iar musculatura trebuie să se ajusteze în funcție de elementele de pe ecran. Dacă adaugi în ecuație și lumina slabă din încăperea în care lucrezi, ochii tăi sunt obligați să facă o treabă în plus.

 

Descoperă oferta noastră de OCHELARI DE VEDERE.

 

Motive pentru care apare sindromul computer vision:

  • distanța incorectă între ochi și ecran;
  • lumina slabă din încăpere;
  • luminozitatea mare a ecranului folosit;
  • nefolosirea ochelarilor cu filtru împotriva luminii albastre.

 

Multe dintre device-urile noi au funcții care îți permit să ajustezi culoarea ecranului în funcție de momentul zilei și de câtă luminozitate ai nevoie. Acestea dau ecranului o nuanță de galben-portocaliu, pentru a oferi ochilor posibilitatea de a se ajusta mai ușor. De asemenea, luminozitatea ecranului trebuie setată diferit atunci când ești acasă și, mai ales, pe timpul serii.

 

Lumina albastră este, poate, cel mai des întâlnit factor pentru problemele oculare, în special în cazul tinerilor. Încețoșarea privirii sau vederea dublă sunt simptome comune ale unei deficiențe oculare. De asemenea, aceasta poate cauza o sensibilitate temporară accentuată la lumină, chiar și în cazul unor persoane sănătoase. Celor predispuși la afecțiuni oculare li se va intensifica fotofobia. Printre simptomele unei probleme precum sindromul computer vision se mai numără și durerile de gât și umeri, alături de ochii uscați și oboseală la nivelul ocular.

Ce cauzează și cum identifici prezența unei afecțiuni oculare

De multe ori, oamenii nu reușesc să asocieze simptomele cu obiceiurile pe care le au atunci când lucrează sau se relaxează. Durerile de cap, durerea la nivelul ochilor și vederea încețoșată sunt semne clare ale unei nevoi de a purta ochelarii potriviți, însă nu trebuie să aștepți până în ultimul moment. O afecțiune oculară se poate instala la orice vârstă, dar de la 60 de ani, vederea slăbește și va fi necesar să porți ochelari chiar dacă nu ai un diagnostic precis. Ce indică prezența unei afecțiuni oculare:

Migrenele

Unul dintre primele semne pe care le oferă o afecțiune oculară este migrena. Aceasta este asociată de mult timp cu sensibilitatea la lumină, fotofobia și vederea încețoșată, în special atunci când zona direct afectată este cea din jurul ochilor. Simptomele care apar în timpul unei migrene oculare dispar în aproximativ o oră, dar pot dura mai mult, în funcție de gravitatea acesteia. De asemenea, poți observa simptome oculare precum:

  • puncte colorate;
  • sclipiri sau steluțe ori puncte moarte.

Alte simptome includ:

  • încordarea umerilor și a gâtului;
  • sensibilitatea la lumină sau sunete;
  • durere pe o parte a capului;
  • dureri de stomac.

Boala ochilor uscați

Senzația de ochi uscați apare atunci când te expui o perioada îndelungată la ecranul unui computer sau smartphone. Aceste activități reduc rata de clipire, lucru care afectează producția de lacrimi și duce la uscarea și iritarea ochilor. Alte afecțiuni oculare au simptome similare ochilor uscați, așa că trebuie să faci o vizită la un specialist, pentru a putea determina adevărata cauză și cea mai bună cale de a remedia problema.

Boala ochilor uscați poate deveni cronică în cazul persoanelor care au și alte sensibilități, deoarece simptomele se pot agrava în timp. De exemplu, sensibilitatea la lumină este adesea urmată de uscarea ochilor. Disconfortul, dar și posibilitatea ca aceste semne să ascundă o afecțiune mai gravă sunt lucruri pe care trebuie să le ai în vedere, dacă le observi.

 

Sfaturi pentru a evita problemele și a reduce simptomele

Munca de acasă, schimbarea vremii și a poziției soarelui sunt aspecte importante când vine vorba de afecțiunile oculare cauzate de lumina slabă. Poate nu ai suficiente surse de lumină acasă, poate muncești prea mult și te pierzi în proiecte, dar, indiferent de motiv, este important să fii mereu conștient de riscurile la care te expui. Nu ignora importanța unui mediu potrivit, indiferent de activitate. Iată câteva sugestii:

  • Fă controale regulate la oftalmolog sau optometrist.

Dacă observi o sensibilitate accentuată, dureri de cap în zona ochilor, discută cu medicul despre investigațiile pe care le poți face. Problemele la nivelul ochilor pot fi minore, însă poate există nevoia unor ochelari cu lentile cu filtru blue light. Aceștia sunt recomandați celor care petrec ore bune în fața ecranelor digitale, deoarece ochii sunt expuși unui efort considerabil, chiar dacă nu există o afecțiune oculară.

 

 

  • Folosește surse de lumină potrivite.

Nu te baza doar pe sursa principală de lumină, precum o lustră sau un candelabru. Instalează în jurul biroului corpuri de iluminat cu lumină de lucru. Aceasta este mai puternică, albă, rece și vine în ajutorul ochilor când aceștia trebuie să focalizeze detalii de pe ecran. De asemenea, dacă luminile din casa ta sunt prea slabe, schimbă becurile și achiziționează LED-uri de calitate. Nu uita că în timpul zilei, lumina naturală este cea mai importantă sursă, dar atenție la poziționarea ecranului. Acesta trebuie să fie cu spatele la geamuri, de exemplu, deoarece felul în care se reflectă lumina îți va obliga ochii să focalizeze diferite părți ale ecranului.

  • Ajustează setările ecranelor.

Un detaliu de care nu trebuie să uiți niciodată este ajustarea luminozității în funcție de nevoile din momentul respectiv al zilei. Ascultă-ți corpul, iar dacă simți că ochii tăi devin din ce în ce mai obosiți sau încep să doară, verifică luminozitatea și redu-o. Folosește aplicațiile care elimină lumina albastră sau ochelarii cu lentile speciale.

 

Descoperă toate REDUCERILE din această perioadă pe site-ul nostru.

 

  • Urmează regula 20-20-20.

Aceasta se referă la pauzele de 20 de minute, luate la interval de 20 de minute, iar în acest timp, să privești spre obiecte aflate la 20 ft (6 metri) distanță. Momentul în care focalizezi privirea pe ceva de la distanță oferă ochiului o pauză, iar mușchiul ocular nu mai este expus stresului de până atunci. Este important să privești la distanță cât mai des, mai ales dacă simți că ai stat o perioadă lungă în fața ecranului fără să clipești.

 

Ai grijă de sănătatea ochilor tăi și pregătește temeinic mediul în care lucrezi sau în care te relaxezi. Nu uita să aranjezi și camera copiilor pentru perioada de școală online și să le atragi atenția cu privire la sănătatea ochilor.

 

Sursa foto: Shutterstock.com